Мікс стилів: тест-драйв нового Citroen C4 X
Новий Citroen C4 X - нетиповий позашляховий седан-фастбек з високим кліренсом і великим багажником. Ми випробували нестандартне авто на наших дорогах та оцінив його плюси і мінуси.
Це одна з найоригінальніших нових моделей на українському ринку. Вона поєднує в собі риси абсолютно різних авто - компактного седана С-класу, купе-фастбека і кросовера. У нас на тесті у Фокусу - новий Citroen C4 X.
Ще 15 років тому на авторинку України домінували седани, проте поступово вони поступилися лідерством кросоверам. Це не особливість України - такий тренд спостерігається в усьому світі. Втім, у Citroen не поспішають відправляти седан на пенсію і спробували переосмислити його концепцію. Саме тому в лінійці Citroen C4 доволі несподівано з'явилася нестандартна чотиридверна версія, яку творці називають крос-седаном.
Стильний силует і високий кліренс - дизайн Citroen C4 X
В анфас седан Citroen C4 X нічим не відрізняється від п'ятидверного побратима. У нього високий профільований капот, а світлодіодні фари виконані у вигляді шеврона - логотипу Citroen.
А от у профіль новий Citroen C4 X має вельми нестандартний вигляд. З одного боку, у нього обтічний профіль з похилим купеподібним дахом, рельєфними боковинами і загостреною частиною. З іншого, - у седана високий (180 мм) кліренс, а нижня частина кузова захищена пластиковим обвісом, як у кросоверів. У кришку багажника інтегрований невеликий спойлер.
Седан Citroen C4 X на 240 мм довший за п'ятидверну модель. Водночас колісна база у двох автомобілів однакова.
Розміри Citroen C4 X 2023:
- довжина - 4600 мм;
- ширина - 1834 мм;
- висота - 1525 мм;
- колісна база - 2670 мм.
Салон Citroen C4 X і його «фішки»
Оздоблення салону розбавлене чорними лакованими вставками, присутні й сріблясті акценти «під алюміній». На сидіннях - зносостійка тканина, що нагадує сукно. Місцями зустрічається жорсткий пластик, але, загалом, якість матеріалів відповідає С-класу.
Кермо обшите шкірою у всіх C4 X і плескате зверху і знизу, а замість важеля КПП передбачений мініатюрний джойстик. Цифровий щиток приладів у Citroen C4 X дуже невеликий, але показання непогано зчитуються. Його можна налаштувати і вивести на екран, наприклад, тахометр або дані бортового комп'ютера. На додачу, є проєкційний дисплей, що висувається з передньої панелі.
На центральній панелі встановлено великий 10,1-дюймовий тачскрін. Мультимедійна система працює швидко, а її меню зрозуміле. Передбачені і Android Auto, і Apple CarPlay, а в топовій версії Shine є ще й доволі непогана навігація.
Великі круглі перемикачі клімату зручні в користуванні на дотик, хоча деякі кнопки дрібнуваті. Нижче розташована ніша з бездротовою зарядкою для смартфонів, роз'ємами USB-A і USB-C.
«Фішка» Citroen C4 X - спеціальний тримач для планшета. Сам планшет за потреби можна заховати у шухлядці нижче. Водночас у седана залишається глибокий місткий «бардачок». А от бокс у підлокітнику дуже невеликий.
Наскільки просторий новий Citroen C4 X
Діапазон регулювань керма і водійського сидіння доволі широкий, тому зручну позицію за кермом знайти мені було неважко. Посадка висока, як для седана, хоча все ж таки нижча, ніж у кросоверів. Огляд уперед і на всі боки гарний, а от назад - дещо обмежений через невелике скло і підняту «корму». Благо у камери заднього виду доволі якісна картинка.
Передні сидіння дуже м'які та комфортабельні, а ще наповнені спеціальною піною, здатною «запам'ятовувати» прийняту нею форму. Спина в них не втомлюється. А ось бічної підтримки хотілося б трохи більше. Підігрів є у всіх Citroen C4 X 2023.
Переміщаємося на другий ряд. Простір для ніг ззаду - один із найбільших у С-класі. До того ж, завдяки великому куту нахилу спинки посадка розслаблена, а над головою залишається запас місця. У задніх пасажирів є вентиляційні дефлектори та порт USB-C, а в топовій версії додано ще й підігрів. Чого не вистачає, так це підлокітника.
Багажник Citroen C4 X величезний: 510 л за замовчуванням і 1360 л - зі складеними задніми сидіннями. Він глибокий, а ось його отвір все ж таки вузькуватий. Під підлогою зберігається запаска-докатка. Для авто доступні сітка і органайзери, що дають змогу розділити і закріпити багаж.
Комплектація Citroen C4 X
Клімат-контроль, круїз-контроль, датчики світла і дощу, камера заднього виду - все це є вже в базовому Citroen C4 X Feel.
У тестовій версії Shine додано безключовий доступ, підігрів керма, а також набір систем безпеки - автоматичне гальмування, утримання в смузі, розпізнавання дорожніх знаків, контроль «сліпих» зон і втоми водія.
Тяговитий і економічний - двигун Citroen C4 X
Новий Citroen C4 X в Україні запропоновано з 1,2-літровими бензиновими турбомоторами PureTech потужністю 100 і 130 к. с., а також з 1,5-літровим 130-сильним турбодизелем BlueHDi.
У мотора спокійний характер. Він непогано почувається на малих обертах, а максимальні 300 Н?м крутного моменту в розпорядженні з 1750 об/хв, тому тяги цілком достатньо.
Звук турбодизеля дається взнаки, але він відносно неголосний (хоча в Opel Astra і особливо DS 4 цей самий двигун все ж таки чути менше). Та й вібрації не відчутні, а 8-ступінчастий автомат працює плавно.
Динаміка Citroen C4 X цілком достатня для міста, та й на трасі обгін відбувається досить легко. Розгін до 100 км/год займає 10,8 с, а максимальна швидкість седана становить 210 км/год.
Перевага дизеля - його економічність: паспортна витрата пального становить 5,7 л/100 км у міському циклі та 4,2 л/100 км - у заміському. У нас вийшло вкластися в 7 л на 100 км за умови переважно міської їзди із заторами. Не останню роль у зниженні витрати відіграє система глушіння мотора під час зупинок.
Комфортно і плавно - керованість Citroen C4 X
У Citroen C4 X у пріоритеті - комфорт. Його підвіска доповнена технологією PHC (Progressive Hydraulic Cushions) - гідравлічними упорами амортизаторів, що роблять їзду дуже м'якою. З ними вибоїни на дорозі поглинаються дуже плавно і тихо - майже як з пневмопідвіскою. Крени кузова водночас, звісно, виражені, але вони не критичні.
Підвищений кліренс і м'яка підвіска дають змогу за потреби з'їхати з асфальту на ґрунтовку. Легке бездоріжжя - не перешкода для Citroen C4 X.
Кермо крос-седана дуже легке - воно обертається двома пальцями, але зворотного зв'язку хотілося б більше. Зчеплення з дорогою і курсова стійкість не викликають питань. Шумоізоляція у C4 X непогана: на швидкостях після 110 км/год стає чути шум вітру, але загалом у салоні тихо.
Вердикт Фокусу
Новий Citroen C4 X можна назвати унікальним продуктом у своєму сегменті, адже це єдиний, наразі, компактний седан з якостями кросовера. У нього великий багажник і доволі просторий салон, а високий кліренс і м'яка підвіска роблять автомобіль пристосованим до наших доріг.
Плюси Citroen C4 X:
- високий кліренс;
- великий багажник;
- економічний турбодизель;
- комфортабельна їзда.
Мінуси Citroen C4 X:
- обмежений огляд назад;
- невеликий екран панелі приладів;
- вузький отвір багажника.
-
Citroen C4X: вивчаємо ключові фішки незвичного седана
Citroen C4 X - це крос-седан із чорним пластиковим обвісом. ...
AutoGeek -
Citroen C4 X: французька яхточка чи прогулянковий катер?
У кожного з нас є знайомі, котрі полюбляють седани і ненавидять кросовери. Нема? ...
«ТопЖир» -
Citroen C4X: зроблено для українців?
У модельній гамі Citroen існує «звичайний» хетчбек С4 та подовжена модель С4Х, яка поєднує риси кросовера, седана та купе. ...
Auto24